“fotografik günlük”
Gözde Yenipazarlı
01 Haziran - 30 Haziran 2011
K2 Güncel Sanat Merkezi
Belleğimiz; tutarlılığımız, aklımız, duygumuz, hatta eylemimizdir.Onsuz birer hiçiz...
Luis BUNUEL
Fotografik imgenin doğası, belgeleme niteliğini asla unutmaz. Günümüzde, her ne kadar tekniğin olanakları ile değiştirilebilir, geliştirilebilir, dönüştürebilir olduğunun bilincinde olsak da fotoğraf yoluyla belgelenen görüntünün gerçekliğini çoğu zaman sorgulamayız. Geçmişi anımsama biçimimiz, belleğin içinde yalın halde bulunan görüntüler değildir. Geçmişin anı haline gelmesi için dile getirilmesi, temsil edilmesi gerekir. Bu nedenle, Fotografik Günlük çok temelde bizi geçmişe götürmez aslında zamansal statüsü şimdi de konumlanır. Anın geçmişte yaşanmış olması ve şimdi de temsilinin oluşturduğu zamansal yarılma, sanatsal yaratıcılığı ortaya çıkarır. Donmuş anların, artık ölü zamanların kurduğu bambaşka bir zamansallık yeni bir hikayenin olasılıklarını oluşturur. Fotografik belgenin nesnel gerçeği olduğu gibi yansıtacağına duyulan güçlü inanca, sanatçının hem biçimsel hem de içeriğe dair öznel tercihleri eklenir. Sanatçı, mevcut bütün izler arasında bir seçim yaparak, belli izlerin yaşananları en iyi ifade ettiğine karar verip bunları saklar ve izleyicinin bu saklı anları kendi zihninde yeni anlamlarla ilişkilendirmesini sağlar. Fotografik Günlük, sanatçının kendi yolculuğuna bir davettir. Bu açık davet izleyicininde kendi yolcularına çıkabileceği tek bakışta o uçsuz bucaksız sonsuz anlatılar diyarına geçebileceği bir geçit...
Özgül Kılınçarslan
“photographic daily”
Gözde Yenipazarlı
01 Haziran - 30 Haziran 2011
K2 Güncel Sanat Merkezi
''You have to begin to lose your memory, if only in bits and pieces, to realize that memory is what makes our lives. Life without memory is no life at all. Our memory is our coherence, our reason, our feeling, even our action. Without it, we are nothing.”
Luis Bunuel
We who own the privileged
time of memory, create our identity, our existance and our culture between now
and the future.The act of recalling, which enlightens now and then with the
light of the past is an indispensable part of our individual and social
identities.
The nature of photographic
image never forgets the quality of documentation. Nowadays we never question
the reality of the image displayed by photography although we are aware of its
ability to be changed,improved or transposed. We do not recall the past through
the images which exist simply in it. The past needs to find voice in something
and needs to be represented in order to be recalled. Therefore Photographic
diary basically does not take us back to the past, in fact it is actual. As the
moment was experienced in the past and the flashback of its representation leads
to the artistic creativity The artist’s subjective preferences about both the structure and the content are
added to the strong belief in that the photgraphic document will reflect the
objective reality full naked. The artist makes a selection among the whole
existing marks, decides on the mark which represents what happened best, hides
them and enables the audience to overarch this hidden moments with their own
meanings. Photographical Diary is an invitation for the artist’s own journey.
This open house is a gate through which the audience can go on their own
journey in this endless world of narration at a single glance.
Günaydın...08:10/Good morning...08:10
Bugünlerde gerçeklikle işim yok!..19:04/Nowadays I have nothing else with reality...19:04
yol arkadaşım...16:30/ my journey friend...16:30
İstanbul...20:30/İstanbul 20:30
'Fotografik Günlük' sergisi 111 fotoğraftan oluşmuştur.